מתי מומלץ לבצע איטום גגות

עבודות האיטום הן אלו שמצליחות ליצור אצלנו סביבת חיים נעימה ונאותה בלי רטיבות בקיר ובלי בידוד תרמי גרוע שיכול להפוך את הבית שלנו בחורף למקום הכי קר שיש. איטום גגות הוא תהליך ידוע והכרחי בכל מבנה שהוא אך יש דבר אחד שהרבה אנשים לא זוכרים ליישם והוא המועד הנכון להתקנה של שיטת האיטום הנבחרת.
איטום גגות

חשיבות שלמות האיטום לפי בחירת המועד

אנשים רבים לא מבינים מדוע יש חשיבות רבה כל כך לקביעת מועד ביצוע עבודות האיטום. קביעת המועד יכולה להיות ביחס למצב הגג ויכולה להיות גם ביחס לעונות השנה. יש הרבה דברים שמשפיעים על קביעת המועד ולכן יש צורך לבצע שיקול מעמיק של כל הפרמטרים ובמידת הצורך להיעזר ביועץ איטום שבוודאי יוכל לספר לנו הרבה יותר ממה שאנו קולטים לפי המקצועיות שלנו, שמוטלת בספק. חשוב לזכור שבחירת מועד האיטום הנכון ביותר גם תטיב עם האיטום וגם תטיב עם הכיס שלכם, כך שתשלמו עלויות נמוכות יותר משמעותית ממועדים אחרים.

התחשבות בעונות השנה

המועד המומלץ ביותר היא לפני החורף, רצוי בקיץ. הסיבה לכך טמונה קודם כל בעלויות שתצטרכו לשלם. קחו בחשבון שכל הישראלים נזכרים שהם צריכים לאטום בתקופת החורף, מהסיבה הפשוטה שהם מבינים שהגג שלהם לא עומד בסטנדרטים והוא מתחיל לצבור רטיבות. מעבר לכך, בתקופת החורף ישראלים רבים מבינים שהגג שלהם צריך לעבור שיפוץ. המרזבים יכולים להיות בעייתיים, מערכת הניקוז לא מיטבית ויוצרת שלוליות בגג ועוד מקרים רבים. כשהישראלי הממוצע מחליט לטפל בגג, הוא כבר הולך על טיפול כולל מה שיגרום לקבלני האיטום להיות יותר תפוסים, הביקוש עולה וכך גם המחיר.

קשה למצוא יום פנוי

מעבר לכך שתצטרכו לשלם עלויות גבוהות יותר לקבלני האיטום, לא תוכלו לבצע בחירה נוחה. מעבר לכך שקבלני האיטום יהיו תפוסים בתאריכים רבים שיתאימו לכם, יש סיכוי שתצטרכו להתפשר על חברה שלא כל כך נראית לכם טוב בעין רק כי היא החידה שפנויה, מה שיכול להובי לאתכם לבחירה פחות טובה ופחות בטוחה. קחו בחשבון שגם אם תהיו מאוד גמישים, יש סיכוי שהגשם לא יפסיק וכידוע לכולם, איטום חייב להתבצע בתנאים יבשים מה שיגרום לכם לדחות את האיטום עוד יום ועוד יום בזמן שהגג ממשיך להינזק.

מדוע האיטום בתקופה היבשה עדיף?

איטום גגות בתקופה היבשה עדיף כיוון שהאיטום מתבצע בצורה חלקה יותר. חשוב לזכור שלפני האיטום יש לנקות את הגג ולייבש אותו כיוון שאם תהיה רטיבות, היא תהיה כלואה לעד. רק תקופות השמש של הקיץ או תחילת הסתיו יוכלו לאפשר לנו נקודת פתיחה טובה לאיטום ולכן הקיץ היא התקופה הטובה ביותר.

בדיקה אחת לכמה שנים

גם אם בחרתם בשיטות עמידות לאיטום גגות לטווח הארוך, חשוב לזכור שהאיטום לא יהיה אותו הדבר למשך כל חייכם. מידי שלוש שנים מומלץ להתייעץ עם יועץ איטום ויש כאלו שמוסיפים לעשות זאת ומבצעים בדיקת תקינות לפני כל חורף, כך הם תמיד מוכנים. בכל מצב שבו נדרש איטום מחודש, אל תהססו לבצע אותו כיוון שבמהלך החורף יכול להיות שאם תדחו את האיטום, תשלמו על כך ביוקר.

כיצד מומלץ לבצע האת האיטום?

כשמבצעים בצורה נכונה את עבודות האיטום חשוב לבצע הכול כמו שצריך, לא רק את קביעת מוד האיטום אלא גם את שיטתה איטום. שיטות האיטום הן רבות וזה תלוי מה אתם רוצים לאטום. אם מדובר על גג בטון אז ככל הנראה יריעות ביטומניות הן שיטת האיטום הטובה ביותר ולמעשה העמידה ביותר. אמנם שיטה זו יקרה יותר אך לטוח הארוך היא הבחירה הנכונה. שיטות איטום אחרות יכולות להיות יעילות פחות אך חסכוניות מאוד כמו למשל זיפות גגות. לאיטום גגות קלים יש מגוון רחב של שיטות מיריעות PVC ועד איטום בחומרים אקריליים.

איטום גגות היא המלאכה שלנו בבריכות סנטר כבר שנים רבות. אם אתם רוצים ייעוץ וליווי מקצועיים לאורך כל הדרך, אנו מחכים לשמוע מכם עוד היום!

תגובות

  1. חברת כחול בריכות שחייה המתמחה בתחום בניית בריכות שחייה מכל סוג ושיווק של מערכות ניקוי וחיטוי מים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כיצד לשמור על טמפרטורת בריכה רצויה?

איטום גג איסכורית רועש

רוצים להרשים את השכנים? נסו לבנות בריכה בחצר!